Wednesday, October 13, 2010

TAKZIAH ATAS KEPULANGAN "TOK NEBENG" KE RAHMATULLAH

Salah seorang bekas anak bina yang dikenali sebagai "Tok Nebeng" telah selamat pulang ke Rahmatullah pada 11 Oktober 2010. Punca kematian beliau adalah disebabkan oleh masalah paru-paru. Beliau meninggal ketika sedang bekerja (kerja kampung) iaitu memunggah kayu.

Sepanjang di Baitul Taubah, beliau begitu disegani oleh anak bina yang lain sehingga dilantik menjadi ketua digelar "Tok Nebeng". "Tok Nebeng" adalah antara hasil awal Baitul Taubah yang cemerlang. Ketika diterima masuk Baitul Taubah, Tok Nebeng berusia 44 tahun. Sebagai pelatih yang lebih tua, beliau menunjukan contoh yang baik kepada anak bina lain, selain menunjuk ajar mereka.

Beliau telah menjalani latihan pemulihan di Baitul Taubah selama 6 bulan dan kemudiannya kembali ke kampung asal dan tinggal bersama-sama isteri dan anak-anak. Beliau sangat rajin dan mampu melakukan pelbagai pekerjaan termasuklah mempunyai kebolehan dalam ilmu pertukangan.

Kami bagi pihak Baitul Taubah merakamkan ucapan takziah buat seluruh ahli keluarga beliau. Semoga roh beliau diberkati dan dirahmati oleh Allah S.W.T serta ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Al-Fatihah........

No comments:

Post a Comment