Tuesday, May 10, 2011

LAWATAN AADK PUTRAJAYA DAN AADK PASIR PUTEH KE BAITUL TAUBAH

Pelawat dari AADK tiba di perkarangan Baitul Taubah

Kehadiran AADK disambut oleh warga Baitul Taubah

Sesi bertukar buah fikiran

Pada 18 Januari 2011, Baitul Taubah menerima kunjungan lawatan dari AADK Putrajaya dan AADK Pasir Puteh. Dalam lawatan ini, seramai 4 orang adalah wakil dari AADK Putrajaya yang diketuai oleh Ustaz Roslan bin Said selaku Pengarah Agama dan 3 orang wakil dari AADK Pasir Puteh yang diketuai oleh Pn. Suriani Mustapha selaku Pengarah AADK Negeri Kelantan.

Dalam lawatan ini, banyak persoalan yang dikongsi bersama sambil bertukar-tukar buah fikiran. Persoalan-persoalan tersebut lebih berkait rapat tentang keadaan sosial masa kini seperti keresahan dalam menangani masalah remaja yang semakin ramai terlibat dengan dadah serta mencari jalan penyelesaian untuk menangani masalah tersebut. Di samping itu, para hadirin turut menyentuh tentang kaedah pemulihan yang digunapakai di Baitul Taubah.

Setelah itu, pelawat dibawa melawat kawasan Baitul Taubah terutamanya bilik detok. Mereka berkesempatan bertemu dan beramah mesra dengan beberapa penagih yang masih ditempatkan di bilik tersebut. Kemudiannya mereka dibawa melawat ke asrama-asrama penghuni serta kawasan sekitar Baitul Taubah.

No comments:

Post a Comment